Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-17, 18:21   #22
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norske barn mishandlet på koranskole i Somalia

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tenkte også på To søstre, men det jeg reagerte mest på i den boken var at de hele tiden drev og reiste tilbake til landet de hadde flyktet fra. Hva er greia med det? Jeg mener, er landet du kom fra trygt nok til at du kan dra dit, og til og med sende barna dine skole der, hvorfor ikke bo der?

Fordi det trolig er lettere (i alle fall i teorien) å etablere et nytt liv med en framtid for barna i et rikt land, enn som internflyktning i eget, fattig land ... ? Eller fordi du har en bakgrunn som går på tvers av regimet som styrer i landet, som gjør at det går an å dra dit på ferie, men aldri, noensinne kunne jobbe der igjen ... ? Kjenner noen fra Irak som er i sistnevnte situasjon.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat