Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-18, 12:12   #22
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fagorganisert?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Det kommer jo an på, synes jeg. Jeg har selv vært tillitsvalgt nesten alle år på tidligere arbeidsplasser, både i Utdanningsforbundet og i Handel og kontor, og er helt enig i solidaritetstanken. Men tenker du snyltete på samfunnsnivå, da? For egen del får de som er fagorganisert hos oss mer enn det jeg får. Jeg får ikke nyte godt av ordningene de har rundt lønn, f.eks. Hvis jeg skulle vært medlem, ville jeg da betalt kontingent, men ikke fått goder, medbestemmelse eller informasjon fra foreninga. Er det snylting?

Dersom man nyter godt av godene som fagforeningene kjemper fram også som uorganisert, synes jeg det er snyltete å ikke være organisert. Hvis man ikke gjør det, er det selvfølgelig noe helt annet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat