Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-18, 12:37   #71
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.443
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk dilemma, øl, penger eller ingenting

Nei, jeg hadde ikke gitt penger eller kjøpt øl. Jeg gjør ikke forskjell på tiggere og jeg gir ikke til noen. Da velger jeg heller å gi til Kirkens Bymisjon og andre organisasjoner som jobber for å hjelpe tiggere med andre ting enn kontanter.

Generelt har jeg motvilje mot alle som stopper meg på gata og vil ha noe fra meg eller prakke noe på meg. Enten det er tiggere, organisasjoner, misjonærer, teleoperatører, kraftleverandører, treningssenter, omega3-dealere, journalister, spørreundersøkelser, utdrikningslag ... når jeg går nedover gata vil jeg være i fred (det er i perioder alt for mye sånt i byen). Men er litt mer vennlig stemt ovenfor tiggere, siden de vanligvis er mindre pågående, og jeg skjønner at de er i en håpløs situasjon. Så jeg er vennlig, men jeg gir fortsatt ikke til dem.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat