Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-17, 10:30   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arv og miljø - Vigdis Hjort

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har lest Arv og Miljø og Helga mener at hun ikke klarer å ta stilling til om det har skjedd et overgrep. Nettopp fordi det da blir umulig for henne å opprettholde en god relasjon til foreldrene.

Jeg kan forstå frustrasjonen over at hele familiens historie brettes ut, men jeg kan i enda større grad forstå behovet til Vigdis Hjort for å fortelle historien når hun helt tydelig ikke blir trodd av sine nærmeste. Jeg mener at den boka må kunne være til stor hjelp for andre i tilsvarende situasjon, for jeg tror på ingen måte at historien er unik. Derfor er jeg glad for at Arv og miljø er utgitt.

Jeg er helt enig i det, og VH (eller hovedpersonen i boken) fremstår troverdig og sympatisk. Men det er likevel spesielt at forfattere helt fritt kan publisere påstander om kriminell atferd helt uten å kunne utfordres. Jeg sier ikke at det er feil eller skal stoppes, bare at det er utrolig interessant. Og dermed enda mer interessant at søsteren (og for den del, ekskona til Knausgård, eller eksen til Gullikstad hvis hun skulle skrive noe) gjør en roman som mottrekk.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat