Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-15, 11:21   #54
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frikjent - hvem tror dere drepte Karine?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg synes serien er veldig bra. Jeg irriterer meg ikke over dialektene, men jeg har også lurt litt på hvor logisk det er at sønnen snakker perfekt norsk og skjønner alle ord og uttrykk.

For meg blir det rart å spekulere i hvem som er morderen i denne serien. Jeg opplever den ikke som en krimserie der avsløringen av morderen skal være høydepunktet. Om morderen er Aksel, Erik eller Per-Olav ville det vært for opplagt i en vanlig krim, men i denne tenker jeg at det gjerne kan være en av de tre som har gjort det. Det er sårheten og det uendelige triste i de mange ødelagte livene som er handlingen for meg. Ikke spenningen i hvem som har gjort det.

Jeg er helt enig med deg i at det ikke er selve mordgåten som er poenget med historien, og hadde en uvanlig positiv innstilling til meg å være i forkant av serien. Mange gode kvalitetsskuespillere, fiffig plot, dype menneskelige konflikter.

Jeg blir dessverre veldig forstyrret av det jeg oppfatter som plot-holes - dialektene er én av dem. Jeg synes også NCB, en kjempegod skuespiller, er helt uten troverdighet som en pitbull av en forretningsmann. Jeg synes det er helt urealistisk at politisjefen skal være så partisk at han nekter å avhøre noen rundt nye bevis. Jeg synes det er helt absurd at Eva, som ikke en gang kan ta Aksel i hånden når han kommer som redningsmann, skal ansette Tonje, som egenhendig fikk ham ut av fengsel med vitnemålet sitt, too little, too late, som sjefsforsker i bedriften sin. Hun skulle jo hatet henne nesten like mye. Jeg synes faren til Karine fremstår som en dott som aldri kunne grunnlagt et sånt selskap. Jeg synes flere (broren og kona hans, f.eks.) rett og slett spiller dårlig.

Hvis vi nå skal snakke om gåten, tror jeg løsningen kom i forrige episode, av Tonje. Enten Tonje eller Erik lyver. Aksel kan ikke både ha kommet hjem med blodig t-skjorte, og vært sammen med Tonje. Jeg tror Tonje lyver.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat