Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-21, 08:18   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret du folkeregistrert adresse?

Jeg meldte flytting i folkeregisteret da jeg var ferdig med å studere. Det var regelen den gangen. Jeg var 24 år.

Jeg husker jeg fikk et sint brev fra folkeregisteret da jeg flyttet hjemmefra for å studere som 19-åring. Og det stod formuleringer om at hvis jeg ikke meldte flytting så kunne jeg straffes med bøter eller fengsel. På dette tidspunktet var det faktisk ikke lov til å melde flytting når man "bare" var student, og jeg ble veldig fortvilet. Jeg husker jeg ringte folkeregisteret og var helt gråtkvalt i telefonen. Jeg forsøkte å fortelle at jeg var student og at det var derfor jeg ikke hadde ordnet dette. Og så forløp følgende samtale:

Saksbehandler: Men hvordan skal vi vite at du studerer? Folk nå studerer jo i alle aldre! Hvor gammel er du? Hvor bor du?
Tjorven (19): Jeg er 19 og bor på XXX studenthjem
Saksbehandler: 19???? Bor på studenthjem???? Da må det ha skjedd en feil her. ........ Sånn; nå trenger du ikke tenke mer på saken. Beklager.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat