Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-13, 20:50   #121
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Jeg står slalåm og telemark. I de siste årene har det blitt mer og mer slalåm, og jeg synes det er kjempegøy. Jeg var første gang i bakken som 15-åring, så jeg blir aldri champion, men nå står jeg i hvert fall i sirkel rundt danskene og kjører hvor som helst, når som helst. Sist gang jeg sto, fikk jeg plutselig dreisen på kulekjøring, det var gøy, det!

Jeg har forsøkt snowboard også, men det ble for vondt å falle så inforjævlig hele tiden.

Vi har sesongkort i Trysil, og står så ofte vi kan - MySkistar forteller at jeg har hatt 17 dager hittil i år.

Siden jeg ikke fikk anledning til å stå som barn, har vi investert mye i at barna skal bli tidlig trygge. De kjører skogsløyper som ville dyr, begge to, og jeg må fint være med minstemann. Det er god trening.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Når det er sagt, så må jeg tilføye at jeg synes det er SVINdyrt å ta med hele familien i bakken. Vi må kjøre to timer og betaler 1000 kr for TREtimerskort til oss fire. Pluss evt keycard. Og evt leie av ski. Kommer fort opp i 2000 kr på en dag. Vi har lyst å stå ofte, men vi kommer jo til syden for 10 gsnger i bakken.

Da lønner det seg med sesongkort. Vanligvis er det break-even på 8-9 dager. Pluss gjerne familierabatt eller tidligkjøp eller lignende. Vi betaler litt under 12.000,- for tre.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg bor nær Bergen og må kjøre 1,5 - 2,5 timer for å komme til bakkene.
Har årskort (ca 10 000,-), noe som gjør at det er lettere å slenge seg i bilen i blakke perioder og vi har ikke det presset at vi stå hele dagen for å nytte et dyrt kort. Vi drar også en del på kveldskjøring, da spiser ungene både "middag" og kvelds i bilen.
I år har vi hytte på fjellet, så da reiser vi hver helg.

Bortsett fra det med kveldskjøring, så er det akkurat det samme for oss. Det er deilig å slippe å tenke på om det er verdt å kjøpe kort for bare 2 timer, eller ha dårlig samvittighet for å gi seg kl. 15 når det er drittvær, eller stå litt lenger når det er kveldskjøring uten å engste seg for å bli stående fast.

(Men det koster ikke 10 000 pr pers? )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat