Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-17, 11:26   #92
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norske barn mishandlet på koranskole i Somalia

Min mor har jobbet mye med slike problemstillinger og hun har også mye fokus på dette når det gjelder integreringsarbeid med flyktninger. Hennes linje er nok ganske hard, men det hun har vel etter erfaring funnet ut at klare budskap fungerer bedre enn at de skal forstå alt nødvendigvis. Det er mer sånn "dere trenger ikke forstå det, like det eller være enig, men sånn er det nå en gang her. Det som gir dere ære i hjemlandet er ikke nødvendigvis det som gir dere ære her og skal dere klare å lage et godt liv for dere selv og barna deres her så må dere vite. Og slår dere barn så vil dere bli anmeldt og dere kan havne i fengsel. Familie er ikke noe lukket system her på samme måte". Hun lekser opp for selværklærte småkonger i miljøet og gir null slække rett og slett. Mange menn for eksempler mener at de må være med konene inn til legen og at de også må få fri uten å blir trekt i stønad for legetimen. Det kommer ikke på tale. På samme måte er det også fokus på plikt og ikke bare rettigheter. Mange damer sier de er misunnelig på henne at hun er såpass selvstendig og jobber,men synes i samme åndedrag at det er forkastelig at hun ikke passer barnebarn eller gamle foreldre. Det er veldig mye å lære når man skal bo i en helt annen kultur.

Disse foreldrene må jo straffes selvfølgelig. Jeg synes selv at kulturkortet blir trukket litt langt også i barnevern i saker jeg kjenner til og det er dumt. Samme regler for alle.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat