Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-18, 10:08   #71
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis vi forutsetter at klimaforskerne har rett...

Kutte ut kjøtt?

Jeg har en datter som ikke spiser kjøtt, så vi har kuttet kjøttforbruket for hele familien kraftig. Jeg spiser kjøtt 1-2 dager i uken og det vil jeg nok ønske å beholde. Men om det ble tydelig for meg at fullstendig kutt ville hjulpet så skulle jeg klart det.

Slutte å kjøre bil i det daglige?

Har ikke bil og kjører bil 2-3 ganger i måneden (bildelering)

Slutte å kjøre bil til hytta?

Vi disponerer en familiehytte som ligger 10 timers kjøring unna. Den besøker vi annethvert år og da må vi kjøre bil. Vi kan vurdere tog til Oslo og bildelering derfra. Men det er mer styr og det har vi ikke gjort ennå.

Slutte å fly på kjæresteturer?

Det sitter langt inne. Vi har ikke mange kjæresteturer. Fem stykker, etter at vi fikk barn for 17 år siden. Men vi vurderer en til høsten og jeg ønsker meg den med fly.

Slutte å fly i jobbsammenheng?

Det skjer så godt som aldri. Jeg har byttet jobb fra en der jeg reiste mye og var avhengig av fly. Men det var mer egoistisk enn miljøhensyn som gjorde at jeg byttet.

Slutte å fly for å delta i viktige familiebegivenheter?

Nesten all familie er i samme by. Vi har en gammel slektning i utlandet og så lenge hun lever kommer vi til å fly til henne en gang i året.

Slutte å kjøpe nye klær?

Jeg kunne og burde kanskje redusere.

Slutte å kjøpe nye møbler?

Det gjør vi såpass sjelden at jeg ikke har dårlig samvittighet.

Slutte å kjøpe nytt sportsutstyr?

Nei, men bruke det så lenge vi kan.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat