Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-17, 15:40   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Solskjerming på hytta, trenger tips

Vi har hatt hytta vår i over et år, men har bare gardiner på soverommene. Vi klarer ikke helt å bli enig om hva vi trenger i stua/kjøkken.

Vi har store vinduer mot sør og særlig på vinteren når sola står lavt kommer det mye sol i øynene på de som sitter i sofa/ved kjøkkenbordet. I tillegg er vi litt redd for at sofa blir solbleket av at det ikke er skjerming.

Vi er ikke redd for innsyn, selv om vi har hytteveien litt utenfor, for det er ikke noe gjennomfart, og bare 6 hytter innenfor oss. Og "interiørmessig" trenger vi ikke gardiner eller annet "pynt". Vi er kanskje litt allergisk mot pynt og dill.

Jeg vil helst ha minst mulig som stenger for utsikten når vi ikke skal skjerme for sola. Helst ikke noe som henger mellom vinduene, eller over panelovner som er under to av vinduene (for de står litt på om vinteren, og vil ikke ha noe som henger over)
Barna vil ha gardiner (men det er vi voksne som bestemmer.... hehe). Jeg plages nok minst av at det ikke er noe der, og har det dermed ikke travelt med å få noe der. Kanskje fordi min "fast" plass ved kjøkkenbordet er med ryggen til vinduet...

Hva ville dere anbefalt?
Markiser?
Innvendig persienner?
Utvendig persienner?
Vanlige "rett ned" gardiner?
Annet type gardiner?

Hva blir pent og praktisk uten å være "dillete"? Gjerne med bildetips.

Slik ser det ut ved kjøkkenet (tatt fra stua, så det er åpent løsning i mellom). Vinduet rett frem er mot vest:



Og her er halvparten av vinduene i stua (tilsvarende til høyre, altså "speilbilde" av dette):



Må ikke nødvendigvis være likt på stue og kjøkken, men greit at det ikke kræsjer helt siden rommene henger sammen.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat