Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-20, 11:10   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan går det med hjemmeskole?

Nå har det vart ca 2 uker, og status er egentlig at det går greit.

Eldste på VGS har tight opplegg med oppmøte i hver time, og innlevering av oppgaver på slutten av hver time. Bra opplegg for han som er en deadlinejunkie og tidsoptimist. Det verste er nok at han savner kjæresten, som han også er i klasse med, så de er mye på facetime sammen gjennom dagen.

Mellomste er i 10. og det ble vill jubel her da eksamen ble avlyst. Hun er som skapt for dette her, er strukturert og disiplinert og får både gjort og lært mye mer på denne måten enn på skolen. Hun spør om hjelp når du trenger det, men styrer det meste selv. Eneste grunn til å gå på skole for hennes del, er det sosiale, egentlig.

Yngste soser like mye med å komme i gang med ting her som på skolen. Han er smart og kunnskapsrik og interessert i veldig mye, så han lærer seg alt mulig på null tid, og klarer også fint rent oppgavejobbing, som matte. Men å skrive tekster selv - det er veeeeldig vanskelig. Så han trenger en god del coaching, jeg vil anslå at jeg bruker 1-3 timer om dagen med ham. Men stadig mindre, for jommen hjelper det ørlite grann hver dag.

Stort sett god stemning etter at de første dagene fikk satt seg, jeg tror jeg og yngste har hatt EN skikkelig kræsj. Men litt gnål og mas blir det jo.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat