Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-20, 13:03   #43
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.994
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan går det med hjemmeskole?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Er foresten ikke dette en optimal tid til å kunne gi ulike barn ulike utfordringer?

Læreren til mellomste ringte for å høre hvordan det går, og jeg sier at joda, men hun er fort ferdig. Ja, hun kan ikke pålegge alle så mye mer for ikke alle er like raske

I mitt hode er det jo absolutt ikke noen grunn til å ikke skrive litt mer på den arbeidsplanen hun sender til min datter. Akkurat som jeg er sikker på at der er andre elever dom får arbeidsplaner med andre oppgaver jmf iop. De sitter jo ikke sammen engang, se skal ikke gjennomgå leksene før de går hjem. Og ikke gå gjennom leksene fra i går.

Jeg dytter på med mer lesing og frivillig matte og begge hører de lydbok på senga på kvelden. Men hun ville opplevd det som mer "skole-viktig" dersom det sto på arbeidsplanen, ikke bare mamma som maser. Hun gjør ekstraoppgavene.

Ekstraoppgavene gjør ikke den smarte, men late broren. Når han har gjort en side med matte så gidder han ikke gjøre en til med akkurat samme type oppgaver. Jeg kan det jo, poengterer han.

Vi har ikke en skole hvor tilrettelagt undervisning betyr noe for dem over snittet, skolen har alt fokus på dem under. Det var sjokkerende å overkjøre en samtale mellom to lærere i et bursdagsselskap på lekeland. En lærer på vår skole og en på en annen.

Men men, vi får gjøre som før, og fylle på på egen hånd. Mer tid til det nå.

Læreren til minsten sender ham ekstraoppgaver i Teams, rett til ham. Han gidder på ingen måte å gjøre ekstraoppgaver hvis det bare er jeg som syns han bør.

Nå ser han på programmering på NRK skole og sparer til å kjøpe seg en liten Raspberry pi.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat