Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-17, 23:10   #44
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norske barn mishandlet på koranskole i Somalia

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tror du vet lite om hvordan norskinnlæring fungerer, Gaia. Det er ikke slik at det kreves enorme kunnskaper for å bestå A-nivåene i norsk, mye kan man lære bare ved å bo i Norge en stund rett og slett, bevege seg ute i samfunnet og se litt på TV. Noen timer norskundervisning skader heller ikke. Hvis man ikke snakker norsk etter 10 år i Norge når man har barn som snakker norsk, har man nesten gått inn for å ikke lære det.

Ja det er sikkert det som er problemet. Jeg har jo bare undervist på diverse norskopplæringer i 6-7 år (grunnleggende norsk for ulike grupper i ulike livssituasjoner, grunnskoleopplæring for voksne, vgs-opplæring, norsk for arbeidsinnvandrere, etc). Pluss hatt et par år i vanlige grunnskole med blant annet 1-1 og gruppeundervisning med ungdommer som går i vanlig klasse selv om de ikke kan språket. I tillegg har jeg prøvd å holde meg oppdatert ved å lese artikler fra de som forsker på norskopplæring, og å snakke med folk som lærer opp lærerne.

Men jeg veit jo overhodet ikke alt om temaet, så siden du tydeligvis sitter på kompetansen på området, så lytter jeg gjerne.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat