Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-20, 23:44   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.868
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En dag i din hunds liv?

Jeg har to hunder - Bichon havanaise 8 og snart 3 år gamle. De står opp når vi står opp - den eldste nekter å stå opp før mannen står opp, den andre står gjerne opp med meg i helgene. Mine spiser ca 80 g tørrfor hver per dag.

De slippes ut i hagen om morgenen etter at de har spist frokost - siden de er to, blir det løping og herjing så hageluftingen blir god mosjon.
De er alene hjemme fra 0800-1530/1600 hver dag. Når vi er hjemme i helgene, ser vi at de sover mesteparten av dagen - latsabbene.

Jeg klipper mine selv, de røyter ikke, men krever en del pelsstell. Frem til nov 2019 kostet de oss ca 2000/år i vetutgifter - vaksiner og tannstell. I november spiser den ene noe ufordøyelig og kostet oss en formue. EN god forsikring koster noen lapper i året, det e verdt pengene den dagen noe skjer.

VI går vanligvis enten en tur på rundt 45 min hver ettermiddag kveld eller er ute med dem like lenge rundt huset - avhengig av vær og føre, egentlig. Er det sølete på veiene, er vi heller i hagen og trener, kaster ball og sånn - å måtte bade og gre hund i to timer etter en halvtimes tur på sølevei er ikke verdt strevet, rett og slett. den ene min elsker å lete etter og løpe etter ball, den andre not so much - men den liker å løpe etter den som løper etter ballen.

Og nå er jeg på vei i seng (alt for sent, som vanlig) - så nå tar jeg begge ut så de får tisse før vi legger oss. de er blitt ganske gode til å tisse på kommando - det er gull verdt.

VI går også en god tur på dagtid i helgene - da kjører jeg til marka eller kyststien og så er vi ute noe timer.

VI bruker kanskje 4-500,- på mat i måneden.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat