Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-16, 17:23   #51
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flisespikkende barn?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

OK. Da har vi forskjellige tanker om det. Knerten må gjerne putte rumpa bortpå iPaden og dermed "sitte på den" (gitt at han har klær på). Den usjarmerende delen er når han ler høylydt av at noen trodde at Norges høyeste fjell er 2468 meter høyt, for det er faktisk 2469.

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Absolutt. Hadde et tilfelle hjemme hos oss i går, med et barn som ikke visste en relativt elementær ting. Lille kommenterte det foran meg, mens hun fniste. "Petter daaaaa, veeeet du ikke at xxxx???!!!"

Jeg tror det er litt forskjell i hva vi legger i begrepene. Jeg oppfatter det mer som "besserwissing" enn flisespikking. Disse to eksemplene er jeg enig i at er usjarmerende, men semantisk flisespikking (med glimt i øyet) er særs sjarmerende.

Her er forresten to ikke verbale spikkeeksempler fra den gang poden var liten.

Mor: Kan du være så snill å ta koppene ut av oppvaskmaskina?
Resultat: sønn tømmer oppvaskmaskina for kopper og resten av oppvasken sto igjen.

Sønn sitter å trykker på fjernkontrollen og sier at den ikke virker. Han holder den slik at den peker bort fra TV'n.
Mor: du må peke på TV'n samtidig som du trykker.
Sønn holder fjernkontrollen slik at den fortsatt peker bort, trykker og bruker den andre hånda for å peke mot TV'n

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat