Vis enkelt innlegg
Gammel 02-04-17, 13:13   #50
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kollegaene mine retter opp ordfeil i tekstene mine

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hmm ... Jeg lurer litt på om alle her i tråden mener det samme med samskriving. Det jeg skriver er gjerne dokumenter hvor alle har "sin del", vi skriver ikke sammen for å få en bedre tekst eller et bedre språk. Vi skriver sammen fordi de som skriver har forskjellig kompetanse og skal bidra med forskjellig input. (...)

På jobb er jeg borti begge typer samskriving, altså både med ansvar for hver vår del og med felles ansvar. Der vi har felles ansvar insisterer jeg på å gå over andres tekst og at de skal gå over min. Har vi ansvar for hver vår del blir jeg glad om andre påpeker feil eller dårlig språk i min del, hva jeg gjør med andres del avhenger av hvem "andre" er.

Skal teksten ut i markedet insisterer jeg på at teksten blir så korrekt og forståelig som mulig, det er et element i å bli tatt seriøst av potensielle leverandører.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat