Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-18, 15:02   #1
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Kjøpestopp - konsekvenser for storsamfunnet

Jeg er lei av eget forbruk og kjøpepress, og har blitt enig med meg selv om kjøpefri en stund fremover. Konsekvensene for meg selv er uproblematiske, jeg har det jeg trenger og vel så det, og hvis det oppstår noe som ikke lar seg løse ved hjelp av eksisterende overflod så kan det gjøres unntak.

Begrunnelsen for kjøpestopp er ellers miljø. Overforbruket av varer produsert på begrensede naturressurser og fraktet med tungolje over halve verden er ikke bærekraftig. Samtidig er det selvsagt mange arbeidsplasser både i Norge og andre steder i verden som er basert på dette forbruksmønsteret. Nå har vel neppe mine innkjøpsvaner særlig betydning, men hva tenker FP om konsekvenser for storsamfunnet dersom mange begynner å tenke likt om reduksjon av vareforbruk, mer reparasjon, deling og gjenbruk? Kan vi omstille oss til andre typer jobber og høyere kvalitet på en grei måte?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat