Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-17, 14:02   #36
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.495
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rumpeforstørrende truser

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er en sånn som allerede er ufattelig provosert og trist over at kvinner "må" bruke høye hæler, barbere bort alt kroppshår, bruke ukomfortable hold-in-produkter for å shape kroppen og sminke og kremer og dilldall, og jeg klarer ikke bli noe mer provosert eller trist av dette. Det er same, same og det er tragisk.

Jeg også opplever dette som same, same.

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg vet helt konkret om at ungdommer blir lei seg om de legger ut nysminket bilde og får tilbakemeldinger som går på hvor "sykt snille" og lignende kommentarer gis og ikke utseende blir kommentert. Det blir tatt som "bevis" for at de er stygge.

Jeg tenker at det blir et veldig kommunikasjonsbrudd med en slik dialog som du beskriver. Når man legger ut bildet som nysminket så er det vel nettopp for å få kommentarer på utseende? Samme med mange andre bilder, de er i en kontekst. Jeg feks legger stort sett ut bilder på instagram hvor jeg er fornøyd med bildene (fotograferingen, utsnittet, komposisjonen, lyset) + en del skrytebilder av brødbaking etc. Jeg opplever at bildene innviterer til kommentarer om nettopp det jeg viser frem. Det er selvfølgelig ikke feil om noen kommenterer "å der var jeg i går" eller "samme turområde, kanskje vi sees til helga" eller "så søt jente". Men jeg ser selv at jeg "trekker til meg" de kommentarene som går på det jeg selv ønsker å vise.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(og jeg vet at GRUNNEN til at jeg liker dem glatte selvsagt er kulturelt betinget, men det betyr altså ikke så mye hvordan de er når folk ser dem).

Det skal du ikke si, leste en artikkel for en måned siden om hvordan vi (menneskene) egentlig er sjødyr, med de konsekvensene det har: Hårløse, både brunt og hvitt fett. Kanskje det er selen i deg som roper? (Nåja, det kan jo defineres som veldig gammel kultur, kanskje?)

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Mange føler nok også at opplevelsen av store lepper også kjennes bedre enn å ha mindre fyldige lepper og følelsen av glatt panne og ansiktshud er bedre.

Hva er følelsen av å ha glatt panne? At man kjenner at man har glatt panne, eller at man føler seg mer ... ehe ... rynkefri?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg liker følelsen av glatte mannelegger også, men er "dessverre" ikke gift med en syklist.

Bra du sier "dessverre" i gåseøyne. Hadde aldri hatt nerver til å være landeveissyklist selv, og helst ikke være gift med en heller. Tror man må leve med nær-døden-opplevelser hele tiden.

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg gleder meg til det blir fint og sexy med stor mage, jeg.

Vil faktisk anbefale deg å følge Tess Hollyday på instagram. Jeg synes det er utrolig flott det jeg opplever som en fremvekst av alternative modeller - både med tanke på hud, størrelse, høyde + en mer diffus kjønnsidentitet. Disse kontoene har jo ikke like mange følgere som de mer komersielle, men dog.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat