Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-18, 14:44   #114
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bullet journaling - noen som driver med det?

Jeg begynte med en "lightutgave" av bullet journaling på nyåret. Har en Moleskin kalender av denne typen.




På venstre side / kalendersiden deler jeg opp dagene i fire kolonner; "Ekstra fokus i dag", "To do jobb" (gå over to kolonner) og "to do privat". Øverst skriver jeg fokusområder for uken samt at jeg har en boks for trening øverst til høyre.

Før uken starter (helst på fredag ettermiddag) setter jeg opp prioriteringer og ting jeg vet jeg må gjøre de ulike dagene. Så etterfylles / strykes ting fra to-do-listene. (Jeg har en bakenforliggende to do-liste i excel som jeg prioriterer fra.) Å gjøre dette før jeg går fra jobb fredag hjelper meg veldig med å 1) "lukke" uken jeg har hatt og 2) stille mer forberedt til mandag morgen.

Siden til høyre deler jeg i to kolonner. Den bruker jeg til møtenotater. Ting jeg skriver der er kun ting jeg trenger å huske på videre. Aksjoner jeg får fra møter etc. skriver jeg på gullapper (har en liten blokk bakerst i boken), som jeg så overfører til Excel eller inn på kalendersiden. Etterpå kaster jeg gullappene.

Jeg synes det funker brillefint; det hjelper meg å prioritere og holde fokus (stort sett). Jeg har en jobb der det skjer en del uforutsett og planen for dagen ofte må kastes om på, så dette hjelper meg å holde track.

Jeg skriver ikke veldig fint, men bruker litt farger. Og linjal.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat