Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-21, 23:20   #102
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Dette er tidslinjen som er nevnt i kronikken. Synes at en tidsramme på 1 time er ganske nøyaktig

Jo, men et av diskusjonspunktene nå er jo om dette er det riktige tidsrommet. Selv om domstolen la det til grunn for sine vurderinger så kan det jo være feil. Det er jo flere vitneobservasjoner som mener de har sett og hørt ting senere på kvelden.

Jeg har sittet som meddommer i noen rettssaker selv, og det er nok bakgrunnen for at jeg ikke kjøper at fordi juryen har konkludert sånn, så MÅ det være sånn.

Det er helt vanlige folk som sitter i en jury/som meddommere. Et stort flertall av disse er godt oppe i årene. Rettssakene strekker seg kanskje over mange uker, og bevismaterialet består av teknologi eller spor som menigmann ikke har kjennskap til fra før. At 10 tilfeldig utvalgte folk skal kunne forstå alt det relevante rundt mobilbevis eller dna-bevis finner jeg lite sannsynlig

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat