Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-21, 10:34   #114
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg håper det blir ny rettssak og at alle sider blir skikkelig belyst. Jeg blir litt skremt når jeg leser at det er en mulighet for at de bare slipper ham løs, uten rettssak.

Jeg forstår at det er en støttegruppe som tror på VK, og jeg stiller meg undrende til hvorfor en advokat kan bli så engasjert at han jobber gratis for en dømt forbryter i årevis, og SÅ sikker på uskyld.

Gitt at advokaten rent faglig er helt overbevist om uskylden og at han har økonomien til det så forstår jeg veldig godt at han jobber slik. Jeg kunne gjort det selv i en faglig sak med de rette rammebetingelser. Er man fag-nerd så er man det.

Det bli ny retssak. Jeg blir skremt av begge alternativer - at han blir friskjent uten rettssak og muligheten for at dette er et justismord og at han er satt inn i flere tiår men er uskyldig. Hvis det er umulig å bevise at noen er uskyldig selv om man er det (fordi man er alene i det aktuelle tidsrommet og dermed ikke har alibi) - hva da? Sett en person med en mer tiltalende ustråling og historikk inn i bildet og lag en film om det, da er det en skrekkfilm.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Syns den lenken som ble delt tidligere hadde en del interessant motvekt til den veldrevne kampanjen VK og støttespillere har drevet:

https://www.nrk.no/ytring/baneheiadr...ger-1.14890585

Det er verdt å ta med at den artikkelen er skrevet av en som har vært med på å få ham dømt, og før Gjenopptakelseskommisjonen faktisk gjenåpnet saken. Av en som neppe er interessert i å få en grundig gjennomgang i rettssystemet en gang til.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat