Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-23, 18:40   #11
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.008
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Etisk hundeavl

Jeg er helt enig i at det er en seier, og blir helt av en del av hundeverden.

Min hund er også en rasehund, og det jeg har satt pris på med å velge rasehund fra en seriøs oppdretter er at hun da screener for sykdom i avlsdyra, sosialiserer hundene godt og passer på innavlsgraden. Men vi brukte mange timer på telefon med oppdrettere før vi valgte.

Nå er min hund også premiert i utstilling (fordi han kanskje skal avles på i framtida), men jeg fikk vel ikke inntrykk av at det ga noen spesiell sikring annet enn av utseendet. Han måtte vise at han lot seg håndtere og lede og ikke var aggressiv, men ellers ikke noe særlig annet. Det samme måtte han gjort hvis han skulle deltatt i hundesport som agility eller lydighet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat