Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-20, 20:35   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moskussafari? Og andre tips til Dovre

Moskus er utrolig fascinerende dyr, jeg har ikke vært på organisert moskussafari, men har gått en del på tur i området på egenhånd (Kongsvoll- Reinheim gjennom Stroplsjødalen) og har møtt på moskus flere ganger, også på nærmere hold enn anbefalt (kom litt brått på over en haug ). Og naturen er så fin at jeg vil tro det er verdt det også om været ikke er helt 100%. Så tenker dere kommer til å få en flott opplevelse! Langdrygt tror jeg i alle fall ikke det blir. Gleder meg til referat!

Skulle egentlig inn i tråden for å anbefale Galleri Slåen i Folldal, men ser at det dessverre er koronastengt i hele sommer, og åpner ikke før i 2021.

Ikke akkurat Dovre, men Avdemsbue på Lesja er et hyggelig sted å stoppe for å shoppe lokal mat og ta en pause med kaffe og vafler eller en is (altså etter at dere har forlatt Dombås, på vei mot Romsdalen), på en ellers lang, kjedelig og ensformig vegstrekning. Det er fort gjort å kjøre forbi uten å legge merke til det, selv om det ligger rett ved veien.

Ellers må jeg innrømme at til å være relativt lokal kommer jeg ikke på spesielt mye å oppleve i Dombås-området (kanskje lettere å se sjarmen for dem som ikke kommer fra området). Dombås er liksom bare der vi stopper for å lade bilen. Men fjellet er jo en opplevelse i seg selv, nesten uansett hvor man er. Det er uendelige muligheter hvis det er fjellturer man ønsker. Snøhetta er en klassiker, men da trenger man å legge inn et par dager ekstra. Og man bør ha fint vær.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 29-06-20 kl 21:34.
My er ikke aktiv   Svar med sitat