Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-18, 14:43   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påskebrunsj - noen ideer?

Vi pleier å ha litt lettvint småvarmt, for eksempel en pai, eller et fat karbonader på lunk i ovnen, og så alminnelig pålegg med diverse grønt oppskåret som passer. Litt ost, kjøttpålegg, agurk/paprika/tomat, løk hvis karbis, majones... Kokte egg med eggedeler, eller røkelaks og eggerøre. Litt godt syltetøy er det alltid noen som har lyst på. Så smører folk det de vil ha selv. Kaffe, te, en kanne saft, en flaske vann.

Fra 12 kaller jeg det nok lunsj.

Hvis man gjerne vil gjøre litt ut av det - og helst så det er klart på forhånd -en god, svensk smørgåstårta. Bør lages i forveien, så den kan trekke. Kan enten skjære opp ferdigkjøpt brød, eller - det gjør jeg - bake en loff i en springform og skjære den opp som en bløtkake før du fyller den. Selve brødet steker jeg gjerne i god tid på forhånd, lar avkjøle, legger matpapir mellom lagene og stapper i frysen. Da er den lett å ta opp og tine dagen før, og fylles i en fart. Særlig barn elsker å få brødskiva si som en kake...

Masse oppskrifter på nett.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat