Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-21, 16:22   #39
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.878
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Det vi også må huske, er jo at Trump har lagt en helt ny politik eller hva man skal kalle det, for republikanerne også. De har jo hatt helt normale folk i sine rekker, de også. Trumpismen er jo ikke det samme som republikanerne har stått for bestandig, selv om mange republikanere, både politikere og en haug med vanlige folk, har hevet seg på bølgen.

Jeg synes det er vanskelig å se hva som kom først av høna og egget i den stadig økende polariseringen vi har sett de siste fire årene - rasisme, cancel-kultur, forakt for de som klarer seg dårlig i samfunnet og beundringen for de som oppfyller den amerikanske drømmen, er jo manifestasjoner av (polariserte) deler av den samme, svært sammensatte kulturen.

Jeg har reist endel i sørstatene og vært fascinert og skremt av det jeg har sett der. De fattige sørstatene er noe helt annet enn det rike California og miljøet rundt universietsbyene i New England og New York state.
Jeg synes serien til Thomas Seltzer er veldig bra fordi den viser fattig-Amerika som vi nordmenn ofte ikke ser hverken i alt det vi får med oss av amerikansk kultur eller som turister.

USA er vanskelig å forstå - og for amerikanere som bor og lever i ulike deler av landet og med ulike sosioøkonomisk bakgrunn. Jeg tror Trump har gjort STOR skade på disse fire rene og jeg tror det blir supervanskelig å reparere kløftene som har blitt veldig dype, og som retorikken rundt valget og påstandene om juks og steal har gjort mye, mye verre.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat