Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-17, 09:19   #13
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.780
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arv og miljø - Vigdis Hjort

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er en sånn som tror på folk. Så jeg tror på at Vigdis ble misbrukt av faren sin når hun forteller meg det. Jeg har forståelse for at Helga synes at det er dumt at foreldrene hennes får et så dårlig rykte, men når far har misbrukt datteren sin og moren har visst om dette og allikevel ikke foretatt seg noe, så ligger ikke min sympati hos foreldrene. Og derfor blir jeg sint på søsteren som ikke klarer å se dette.

Men er det det at søsteren ikke klarer å se det? Helga Hjort er advokat, jeg ville tro hun fint klarer å se at det kan være ulike virkelighetsoppfatninger. Det hun reagerer på - ville jeg tro, da - er måten Vigdis Hjort lager litteratur av virkeligheten på, legger seg opp til virkelige hendelser så folk tror det er sant, uten å gjøre rede for hva som er sant og ikke. Samtidig som hun pakker det inn i en "roman", så hun slipper å stille opp for å si hva som er fiksjon og virkelighet, og dermed sperrer også familiens mulighet til å si noe.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat