Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-19, 12:01   #253
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.930
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg holder på med kjellerstuen. Den skal pusses opp litt i løpet av våren, men samtidig må det ryddes veldig. Den blir brukt av barna daglig til TV/PS4, men har samtidig vært et slags lager/kontor/hobbyrom for oss også så det er mye greier der. Jeg begynte med rydding i vinterferien og har kastet en masse gamle papirer (og dermed frigjort en del hyller som barna nå kan ha Legobyggverkene sine i). Jeg fant også en hel pappeske full av DVD'er vi aldri kommer til å se igjen samt noen poser med gamle leker. Førstnevnte er gitt til loppemarked og lekene er lagt ut på finn.no.

Planen er også å flytte ned alt av tegnesaker, perler og annet av barnehobbyting så jeg må få ryddet mer plass til dette. Vi har fire Billy-bokhyller som alle er stappfulle. Det er alt fra brettspill til massevis av hobbyting, esker med viktige papirer, esker med tegninger og annet vi vil ta vare på fra barna, kontorsaker osv osv. Rett og slett ganske mye vi hverken kan eller vil kaste, men jeg håper å få frigjort enda litt mer plass likevel. Egentlig hadde jeg et håp om å få kunne ta vekk den ene bokhyllen helt, men jeg innser at det kommer ikke til å skje.
Jeg har også en Expedithylle med alt garnet mitt og der har jeg fått ryddet litt også. For 4 år siden tok jeg storopprydding der, plukket ut garn jeg visste med meg selv aldri ville bli brukt og gav bort nesten en søppelpose med garn til skolens SFO. Deretter har jeg vært streng og bare kjøpt garn som er tiltenkt helt konkrete prosjekter. Likevel har garnsamlingen sakte, men sikkert vokst utover plassen i Expedit så det var godt å få ryddet i esker og poser med garn som fløt litt her og der slik at alt jeg har nå er i den tiltenkte hyllen. Mannen hadde brukt den ene vinduskarmen som lagerplass for alt mulig rare greier og det føltes veldig godt å få ryddet vekk.
Akkurat nå ser det nesten verre ut enn det gjorde før fordi så mye er tatt fram og ligger strødd rundt omkring framfor stappet i hyller og skap, vi har ennå ikke kvittet oss med det gamle salongbordet selv om vi kjøpte nytt samt at jeg holder på med maling av stoler og vinduskarmer, men det blir sakte men sikkert bedre. Gleder meg til det er ferdig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat