Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-18, 14:21   #5
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Opprinnelig lagt inn av Anikka, her.

Jeg syntes Berit Nordstrand virket relativt seriøs i starten, men hun har også en del teorier ute som virker som de er basert på et relativt tynt forskningsgrunnlag.

Har ikke lest noe av henne. Bare det at vedkommende har fullt opp med hjelp hjemme og samtidig misjonerer for at "barn er ingen hindring for å leve sunt" gjør at jeg får et veldig tvisyn på henne.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Aftenposten Innsikt er heller ikke en god kilde, Aftenposten har flere ganger fått kritikk for å kjøper artikler om diverse (alternative) tema fra folk som har en mening eller økonomisk interesse i temaet, og som ikke nødvendigvis har basert seg på seriøs forskning. Felles er at de bruker mange fremmedord, og at redaksjonen ikke har peil nok til å sjekke sannhetsgehalten i innholdet.

Dette er fra en artikkel om SAD ("mørketidsdepresjon") så ikke hvor den var kjøpt. Jeg får ikke den magasinappen til å fungere, så jeg får bladet fysisk. Blir å si det opp (hovedsaklig på grunn av at jeg ikke ønsker et fysisk blad). Jeg er godt fornøyd med kvaliteten og de artiklerne jeg har lest har kommet fra anerkjente tidsskrift (jeg leser jo ikke alt, da ...) Har du noen linker til denne kritikken?

Jeg googlet kjapt det det jeg skrev om over her og fant linker til dette eksempelvis her (ja, jeg ser at det er rotter det dreier seg om og dette var et 2-minutters søk, jeg gjør det )

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det utfordrende er jo at siden mat/helse/trening er så ekstremt sammensatt, og det er voldsomme individuelle, genetiske forskjeller, så blir forskning veldig vanskelig.

Ja, jeg skjønner at det kanskje ikke har vært det mest "poppis" emnet å søke på, slik at det er mangler, for all del! Det jeg er mest interessert i er å finne ut hvordan man i alle dager kan vite hva som er reellt og hva som bare er oppspinn.

Feks her i Norge er det slik at jeg stoler på snl, men ikke wikipedia. Jeg stoler på nrk men ikke nettavisen osv.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat