Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-11, 14:13   #788
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Førskolelærere og lærere er i samme fagforening, da burde det vel forhandles like godt for begge?

Vel, det handler kanskje mest om historie. Førskolelærene har nå nylig begynt å få mer status og folk har så vidt begynt å få øynene opp for at det arbeidet som gjøres i bhg også er viktig og betydningsfullt og selvfølgelig avhengig av kompetente folk (selv om man ikke alltid får det inntrykket når man leser tråder her på FP).

Læreryrket har ikke akkurat vært høystatusyrker det heller og lønnsnivået var lenge begredelig også for dem, men det kommer seg.

Det er ikke uten grunn at førskolelærere er litt på tuppa når det kommer til den jobben de gjør i barnehagen. Mange der ute vet rett og slett for lite og verdsetter ikke det pedagogiske arbeidet som gjøres i barnehagen. Jeg husker at min far var litt forundret da jeg valgte utdannelse: "Skal du gå tre år på høgskolen for å passe barn?" Eller tanta til mannen som faktisk er allmennlærer og utbøyt: "Det skjer så mye planlagt tull i barnehagene nå for tida, små barn trenger ikke sånt."

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat