Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-11, 14:30   #791
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

De har ikke samme arbeidsgiver å forhandle med, ikke samme arbeidsform, ikke samme arbeidsinnhold. Det er også helt ulike budsjetter midlene skal tas fra. Hvilket har mye å si for lønnsforhandlingene.

Ikke samme budsjett nei. Men er det ikke samme arbeidsgiver for kommunale barnehager?


Opprinnelig lagt inn av smilefjes

Det er et helt annet ansvar å være lærer enn å være pedleder såvidt jeg kan skjønne. En lærer har faktisk ansvar for at alle barn følges opp etter eget nivå og et ganske omfattende lovverk for skole å ivareta. Dessuten jobber ikke førskolelærere kun med første klasse - såvidt jeg vet kan de jobbe som lærere i hele småskoletrinnet.

Det er et annet ansvar, men det er ikke et større ansvar slik jeg ser det. I barnehage har man også ansvar for å følge opp alle barn etter eget nivå, og det er lovmessig blitt en del av det samme systemet. Men klart, dette har med historie å gjøre. Det er ikke så mange år siden barnehage ble sett på som kun barnepass. Slik lovverket og opplegget er nå synes jeg det er mer naturlig om det ble sett på som to sider av samme sak på linje med overgangen mellom barneskole og ungdomsskole. Så vidt jeg vet lønnes lærere etter utdanning, ansiennitet og evt ekstra oppgaver? Jeg ville syntes det var naturlig for førskolelærere også, at utdanning og oppgaver hadde mer å si enn alder på barna.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat