Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-11, 14:38   #795
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nei, det har dere ikke. En lærer har ansvar for at alle barn mottar skolegang ihht opplæringsloven. Dere har en rammeplan, men denne krever ikke av dere at dere skal lære dyslektiske barn med adferdsvansker å lese altså.

Jeg mener at jobben pedlederne i barnehagen gjør er viktig, ikke misforstå. Men jeg mener at jobben en lærer gjør i skolen er avgjørende viktig. Det er altså ikke meningen å redusere pedledere, men det er et poeng å fremheve lærere.

Ulikheten i betydning av skole og barnehage kan også sees i lovverket - alle barn har skoleplikt og må motta skole hjemme eller i en skole - det er ingen tilsvarende lov om barnehagebarn.

Sorry, men du er helt på viddene. Jeg har ansvar for å oppdage barn med adferdsvansker og lærevansker og gi disse et individuelt og godt tilbud slik at disse barna får gode forutsetninger for å lære og utvikle seg som mennesker. Faktisk er det ingenting som er viktigere enn å oppdage språkvansker hos små barn for å unngå negative læringsspiraler.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat