Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-17, 10:29   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sameblod - en film du bør se!

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Farmor syntes jeg var frekk da jeg spurte om vi var av samisk opphav. Det syns jeg fortsatt er innmari trist.

Jeg opplevde noe tilsvarende. Det er nemlig min svigermors slekt som har samiske aner, og jeg spurte mannens farmor noen helt enkle spørsmål om dette. Mannens farmor er fra Finnmark og bodde der hele livet, men hun er helt norsk. Måten hun reagerte på var skikkelig skremmende. Det var først da jeg innså hvor forskrekkelig betent denne problemstillingen faktisk fremdeles er for enkelte.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat