Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-18, 00:46   #16
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om en ferie som har blitt et minne for livet?

Interrail til Portugal for ungdomsutveksling, vi var en gjeng med 6 14 åringer og en leder som skulle følge oss, han var noen og tjue. Vi hadde noen artige prioriteringer på vei ned og hjem, b.la sov vi på gaten i Paris for å ha penger til å komme oss opp i Eiffeltårnet og spise god lunsj. Vi fant noen papp-plater og aviser, jeg har bilder av meg selv sovende inntil husveggen under avisene. Planen var å sove inne på stasjonen, men den stengte ved midnatt så da ble vi kastet ut. Jeg husker rottene som løp rundt, aldri sett så store rotter før. Vi møtte noen hygge amerikanske gutter som syklet igjennom europa, de passet på oss mens vi sov.

Jeg opplevde mye på turen ned og hjem, ingen opplevelser som skremmer meg eller skremte meg da.

Den sommeren fikk jeg mange minner. Familien jeg bodde hos eide hele toppetasjen i en bygård midt i Lisboa, tjenestefolket kom springende hver gang man dro i klokkestrengene, stod jeg opp om morningen for å gå på do var sengen oppredd når jeg kom tilbake, de strøk press i jeansene mine, sjåføren stod klar når vi ville ut, de eide stor vingård på "landet", litt "Falcon Crest"-følelse . Overnattet på slott i Sintra, 1. møte med do som kun var et hull i gulvet. Kontrasten fra luksuslivet i Lisboa til å sove på gaten i Paris var stor, men interessant.

Familien jeg bodde hos, alene, snakket kun spansk, jeg kunne kun engelsk, men vi klarte å kommunisere. Den jevngamle datteren kunne litt skole engelsk.

Dette var i 1986, det var ikke snakk om å bruke penger på å ringe hjem fra telefonkiosk!

Mamma holdt på å besvime når jeg ivrig fortalte om mine opplevelser, pappa var overveldet og glad på mine vegne over alt jeg hadde fått oppleve. Mamma var ikke imponert over prioriteringene...

Fantastiske minner.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 03-04-18 kl 01:04.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat