Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-17, 22:22   #85
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rå melk vs. mangel på vaksiner

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg kjøpte noen upasteuriserte produkter for litt siden, faktisk, men felles for dem var at de var syrnet. Har det noe å si?

Her er forresten saken om bonden, uten betalingsmur. Ser ut som om han har en lang kamp med rettsvesenet om dette: http://www.nationen.no/naering/bonde...lg-av-ra-melk/

Jeg ser her at det kun er salg av rå melk som er forbudt, betyr det at andre produkter, som ost og rømme ikke er omfattet av forbudet?

Syrning har lite å si om det først er farlige bakterier der, men det forsinker formeringen og gjør melka betydlig mer lagringsstabil.
Jeg vat det selges produkter av upasteurisert melk (har slekt som er mer enn middels opptatt av det). Så det finnes nok noen smutthull i loven.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat