Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-16, 12:56   #42
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Jeg synes folk jevnt over er mer opptatt av alkohol. Fredag kveld, og lørdag, flyter feeden over av edle dråper. Rødt i glasset, hvitt i glasset, bobler i glasset, både kort- og langreist fancy ølsorter, på restaurant, på hytta, eller hjemme foran peisen. Og nå har sesongen for pinnekjøttlag, lutefisklag, rakfisklag og julebord startet, så nå er glassene omgitt av pent pyntede bord, og tradisjonsmat. Men fortsatt er det glasset med alkohol som er i fokus. Grunnen er jo åpenbar, ungdommen må læres opp til at alkohol hører naturlig med når voksne mennesker skal kose seg. Gud forby at de skulle gå glipp av det.

Så når man først må dele bilder og statuser med fokus på drikkevarer så er det jo en forfriskende avveksling med noe alkoholfritt i ny og ne. Jeg er også av dem som blir ør av nytelse over å få en skikkelig god kaffe, selv om jeg ikke har behov for å dele det med andre enn den jeg måtte sitte sammen med. Men jeg har delt kaffestatus altså, når jeg sjekker instafeeden min. Ikke mange ganger, men det har skjedd. Som f.eks da det viste seg at de hadde en fancy italiensk baristamaskin, og skikkelige espresso- og cappuccinokopper, på ei turisthytte i de Sveitsiske alpene, 2338 m.o.h, uten bilveg.

Ja, og avataren min her er jo også kafferelatert, siden plakaten (som henger ved kontorpulten min) sier "no coffee - no workee".

Sushi er forresten også en ting folk ser ut til å ha behov for å vise verden at de spiser.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat