Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-18, 13:44   #35
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste strikkeprosjekt?

Takk for masse bra tips.

Nå er jeg i ferd med å gi opp etter følgende strikkeuke;

Mandag - går på garnbutikk og ber om hjelp (kom ikke inn på telefonen for å se deres tips der og da). Hun var nesten hjelpeløs mtp å hjelpe en nybegynner, og var ikke noe god på å hjelpe meg. Snøftet litt når jeg nevnte å bruke garn der man ikke ser feil så godt...
Endte opp med å kjøpe bomullsgarn og fikk med en enkel oppskrift på grytekluter med kun rette og vrange masker. Ingen opplæring i å lese mønster....

Mandag kveld - jeg fatter ikke mønsteret, googler og finner at det er start nedenfra og fra høyre. Flott. Jeg strikker på rundpinner, men tenker ikke noe over det, siden hun gav meg det. Jeg strikker og ser at alt blir feil, og skjønner plutselig at jeg må strikke de 18 maskene i mønsteret 5 ganger, altså strikke hele pinnen ut med det samme, og ikke hoppe på neste linje. Må rekke opp.
Strikker på nytt, gjentar mønster ut pinnen og starter på linje 2 i mønster. Ser at det blir feil igjen og skjønner plutselig at jeg må bevege meg annerledes i mønsteret når jeg har rundpinner. Rekker opp.
Strikker på nytt og får så mange feil at det ikke er brukelig. Rekker opp.
Får krampe i langefingeren. Sovner.

Tirsdag: Nytt mot. Tror jeg har skjønt mønsteret, men så sier en venninne at når du strikker på rundpinner så må du strikke motsatt andre veien/på linje 2. Dette fungerer fint til mønsteret endrer seg og jeg ikke aner om jeg skal strikke etter mønstert eller motsatt. Rekker opp.

Onsdag: Forbanner hele prosjektet og bestemmer meg for perlestrikk istedet. Orker ikke prøve å skjønne om mønsteret skal frem og tilbake, i slange oppover, motsatt av forrige linje eller hva gir du meg? Perlestrikker 3 runder og innser at jeg ikke egentlig ser forskjell på rette og vrange masker, slik at jeg ikke oppdager at jeg havner feil. Prøver å rekke opp bare en runde, men har ikke sjans å hente inn maskene igjen. Rekker opp alt. Har fremdeles vondt i fingeren. Ødelagt stolthet.

Puster i pose.......

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat