Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-16, 12:32   #44
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Vi har en engelsk springer spaniel. Det er mange seriøse oppdrettere innenfor rasen, og den vi valgte gir oss i hvert fall god veiledning når vi har behov for det. Vi er førstehundseiere, og springer en er grei rase til det syns jeg. Ikke for krevende, glade og blide hunder som alltid er glad for en tur. Jeg tror Welsh er ganske lik engelsk springer i lynnet.
Det er litt pelsstell med rasen, så du må ikke være redd for å bruke saks og maskin. Kan jo settes bort, men må gjøres ca hver annen måned, så det kan jo koste litt. Røyter så klart, men når det ikke er røyteperiode er det ikke SÅ ille syns jeg.

Det er i hvert fall en hund som fyller kravspeken din. I tillegg er det en rase som sjelden er aggressive mot andre raser. Vi har en hannhund, og han går fint sammen med andre hannhunder så lenge de ikke er sinte på han. Det er veldig godt syns jeg, at han ikke blir sint. Han bjeffer nesten ikke heller. Bare et lite boff når han vil inn fra terrassen og vi ikke har hørt at han har pipt. Sjelden ellers.

Vår er 22 kg forresten.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat