Vis enkelt innlegg
Gammel 23-07-17, 01:06   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ville det ikke da vært kjekt å bli kalt det samme av alle barnebarna, og dermed være bestemor til de du er farmor til også?

Jeg har hatt mange morsomme liksomkrangler med kusinene mine gjennom oppveksten om farmor var farmor eller mormor. Mannen er morfar og kalles morfar. Barnebarna hans kaller oss morfar og [navnet mitt].

Jeg har praktisert at besteforeldrene til barna mine har fått bestemme selv hva de heter, så mine barn har mormor og morfar og bestemor og bestefar og farmor og bestefar. De har ikke samme far og dermed heller ikke samme besteforeldre.
Selv vil jeg helst være mormor fordi jeg er mest vant til det, men hvis det er andre ønsker, er det ikke viktig for meg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat