Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-18, 10:54   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Symaskin til 9-åringen?

Kjøp noe ordentlig, iallfall. Det er ingenting som ødelegger kreativitet og skaperglede så effektivt som dårlig utstyr. Som med alt annet, er det smart å forholde seg til faghandel og ikke tro at man får godt utstyr i matbutikken. Singer, Toyota og Aeg sine maskiner fra Coop Obs og den slags har utrolig dårlig rykte på seg. Singer var en god symaskin for noen år siden. Nå er det ræl.

Jeg syr mye (flere timer daglig for tiden) og har motsatt erfaring av Fløyel. Jeg slet ut min 25 år gamle Husqvarna og kjøpte Brother, men ga opp pga mye tull, solgte den og kjøpte Janome og har vært superfornøyd. Den er overhodet ikke sær på noe som helst. Jeg bruker spoler fra Stoff og stil og nåler og tråd fra mange ulike leverandører. Det er uproblematisk. Jeg syr bunader, klær og litt quilting, og det funker supert.

Jeg ville tatt en tur innom en god forhandler og sett på utvalget. Janome har flere enkle, men bra modeller. Det har også flere av de andre seriøse merkene. Jeg tror ikke valget av merke eller modell er det viktigste, men at du kjøper noe ordentlig (trenger ikke koste enormt mye) av en forhandler som kan sakene sine. Brukt er selvsagt også supert, men da tror jeg det er lurt å be om å få teste maskinen først.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat