Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-18, 22:11   #73
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis vi forutsetter at klimaforskerne har rett...

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg synest Eivind Trædal kjem med eit godt svar til Clemet her: https://www.dagbladet.no/kultur/mari...oider/69789275



Det er veldig dumt at debatt om kor vidt folk faktisk er villige til å ta fly-forurensninga på alvor eller ikkje, blir sett på som «moraliserende» med ein gong ein kjem inn på det. Det er ofte lite samsvar mellom eit teoretisk miljøengasjement og vilje til å droppe eller redusere feriereiser. Eg meiner at det må gå an å trekke fram private flyreiser i ein miljødebatt, utan å vere moralist. Det er tross alt ein luksus som eit rikt fåtall har tilgang på.

Ikke bare private flyreiser synes jeg, men i stor, stor grad jobb- og pendlerreiser med fly. Man skal tørre å ta den kampen også. Når arbeidstakere reiser ukentlig med fly så må noe endres. Profitt og vern om næring står langt, langt høyere i kurs enn miljøvern. Alle må dra lasset - og skal det monne - så må jo storforbrukerne begrenses. Definitivt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat