Tråd: Pålegg?
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-23, 07:33   #48
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.600
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pålegg?

Tja, hva har vi alltid?
Norvegia
Egg
Peanøttsmør
Leverpostei (oftest en uåpnet gul boks eller to )
Sjokade, nugatti. Bare til helg.
Noe syltetøy
Ripsgele
Eplegele
(Fordi jeg har laget den første og svigermor den andre, så vi har. Spises ikke daglig av den grunn)

Ofte
Skinke eller hamburgerygg
Fårepølse
Spekeskinke
Mør
Baconost/skinkeost
Kalkunkorv

Egentlig spises lite variasjon.
Eldste spiser egentlig bare brød i helga. Så at vi har havregryn er definitivt på alltid - listen.
Ellers er vi periode-spisere. Etter noen mnd med leverpostei skiftet minstemor til baconost i matpakka men nå har hun et avbrekk med kalkunkorv.

Det hender at vi også har
Andre oster
Rekesalat
Laks
Til jul er det skinke og vi/jeg lager lammerull og sylte og fenalår.
Jeg har en pakke skinke og en spruteflaske syltetøy, ofte enten hvit eller brun ost samt soft, og for tiden en flaske pizzasaus (lager en del toast) i kjøleskapet på jobb.

Ja, også har vi ganske fast minst en dag i helgen, egg og bacon. Enten bare det eller mer "nesten full engelsk frokost" med tomatbønner og pølser og evt sopp.

90% av egg vi spiser som pålegg er stekt/omelett etc. Kokte egg er på "av og til"-listen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat