Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-12, 20:51   #31
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Ja, det er et godt poeng! Vi brukte den til vår som altså ble flaskebarn fra ca. 1 måned, frem til hun var ganske stor.

Bai: PUL-trekk er en annen form for bleiebukse, rett og slett, litt "plastaktig" utenpå. Kan brukes i stedet for ull. De jeg har er ganske store, men brillebuksene og ullbuksene skal kunne brukes fra mini. Send meg adressen din på PM hvis du vil ha du, så fikser vi!

Tusen takk! PM sendt. Sei frå viss det er noko du vil ha i bytte då, eg er veldig glad i gjenbruk.

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Du har dekket det viktigste, man kjøper som regel for mye heller enn for lite, og man forstår bedre hva man trenger når babyen faktisk er der, så det er bedre å kjøpe i ettertid når man ser behovet sitt.

Når det gjelder tøybleier har jeg noen få råd. For det første, skaff ikke alt for mye før fødselen her heller. Det finnes ingen fasit på hva man liker (det finnes som du sikkert har sett vanvittig mange varianter), så det er best å prøve selv. Kjøp brukt eller vask de du kjøper nye noen ganger, splitternye bleier trekker dårlig, og man ender med å tro at det ikke funker fordi de ikke er innvasket godt nok. Og selv om du tror (alle tror det) at brettebleier er upraktisk og vanskelig anbefaler jeg å prøve. Veldig mange ender med å synes det fungerer best på nyfødte, og man kan i så fall kjøpe pakker med 12 stykk for 120,- på Jysk, så det er ingen stor investering. Jeg anbefaler da å brette sånn som vist i videoen jeg legger ved, feste med Snappi (kjøpes hos bleieboden) og bruke ullbukser med vrangbord rundt foten utenpå (f.eks nøstebarn sine).

Takk for gode råd. Eg sette meg ned og forsøkte å lese om tøybleier her ein dag, og blei nesten litt svimmel...

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Du har termin i oktober?
Da ville jeg hatt ullbodyer i hus.
Jeg har novemberbarn, skulle aaaldri kjøpe ull å bruke når han var såååå liten nei. Heldigvis ble jeg litt påvirket så jeg kjøpte 2 ullbodyer fra H&M på salg. Brukte kun ull gitt! Og det ble flere, mange flere
Fikk masse fine klær i barselgave men de ble brukt en eller ingen ganger her gikk det i ullbody og ullstrømpebukse til sommern kom

Ja, oktober, så eg rekner med det blir ein del ull. Eg har strikka litt varmt tøy (nøstebarndress, sparkebukse og jakke), men tenker det er greit med litt ulltøy å ha innerst også. Det er jo veldig godt for varmeregulering.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat