Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-11, 01:24   #893
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Hvordan da "begynner å ligne på en lederstilling"? Det er en lederstilling. Er det noen spesielle lederstillinger du tenker at det må ligne på for å være en lederstilling på årntlig?



Hva mener du egentlig med dette? Begge stillinger er øverste leder for en pedagogisk institusjon, og det er massevis av likhetstrekk, som f.eks. at begge er ansvarlige for at den pedagogiske virksomheten drives etter gjeldende lov- og regelverk. Jeg skjønner ikke hvordan du ikke kan se noen likhetstrekk mellom disse stillingstypene.

Begynner å ligne på en lederstilling som i at når jeg fikk en beskrivelse av hva ledelsesbiten innebærer så ligner det vesentlig mer på en lederstilling enn på en lærerstilling som overhodt ikke er en lederstilling.

Det er ikke engang samme lov- og regelverk. Alle bedrifter i hele landet har ledere som skal drives etter gjeldende lov- og regelverk. Det betyr ikke at jeg ser umiddelbare likheter mellom direktøren for et universitetssykehus og styrer i en barnehage når det gjelder lønn ihvertfall.

Styreren jobber også i mange tilfeller i det private - det gjør ikke sykehusdirektøren. Enda begge er ledere for bedrifter med pedagogisk ansvar.

Som sagt - jeg tjener ikke det samme som de jeg gikk i klasse med på skolen. Jeg tjener ikke engang det samme som de i klassen min som fikk jobb i samme firma som meg. Dette ser jeg som helt naturlig, jeg ser det likeledes som helt naturlig andre steder.

  Svar med sitat