Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-18, 20:42   #24
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Albertine spiser alene

Min favoritt spise-aleine-rett for tida inneholder riktignok pasta, som du ville kutte, men er enkel og god, så jeg skriver den inn likevel. Jeg freser et par hakka fedd hvitløk og en chili (halvert, om du vil fiske den ut, eller i biter om du vil ha det sterkere), legger i halverte tomater med skinnsiden opp, damper under lokk til tomstskinnet kan knipes av, ha i litt urter etter smak, vend inn kokt spaghetti og riv parmesan over.

Jeg lagde også en kyllingrett fra Jamie’s 15 minutt meals som jeg kommer til å lage når jeg skal spise aleine. En revet gulrot og en liten hakka løk stekes i olje, tøm over en boks linser og noen hakka tomater, vend inn en pose fersk spinat til den faller sammen. Kylling stekt i panne med kayennepepper, salt, pepper. Tilsett bacon/pancetta og aspargestopper de siste minuttene. Kan serveres med brød, men funker aleine. Det er jo en del ingredienser, men det er ting jeg liker å ha i hus uansett, så det funker for meg. Ellers har jo også Jamie ei kokebok der hver rett har 5 ingredienser, det er sikkert praktisk når man lager mat for en. :utilsikta Jamie-reklame:

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat