Vis enkelt innlegg
Gammel 23-12-12, 14:12   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dronning Mauds fromasj uten portvin

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Den historiske opprinnelsen til wikipedia stemmer ikke helt med den jeg har lært i fagsammenheng, for da lærte vi at desserten ble laget med portvin første gang til denne kroningsferden, og det var da den ble døpt til Dronning Maud. Uten portvin er det da Haugesundsdessert, men skal man kalle den Dronning Maud må det portvin til.
Men det er nå hva jeg har lært da, om det er den eneste sannhet vet jeg ikke. Siden det er nettopp portvinsvarianten jeg forbinder med desserten kom vi frem til at vi trengte det, så får vi heller være kreative med andre smakstilsetninger en annen gang.

Dette har jeg også lært.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat