Tråd: Hund?
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-14, 10:16   #45
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund?

Cavalier King Charles Spaniel røyter altså. Fuglehunder har en tendes til å bjeffe endel og det er vel slitsomt.
Dacs er veldig strie og må ha en som den forholder seg til, har jeg skjønt. De skal vel nappes. Det hadde jeg aldri klart, tror jeg. auu.
Portgisisk vannhund blir jo ganske stor/høy. Men den røyter ikke da.


Vi har En Tibetansk hund. På størrelse med Bichon Frisee/Havanis.
Veier 6 kg og slipper ikke et hår. Absolutt ingen røyting. Heldigvis.

Han er ufattelig snill og barna på skolen digger han. Svært barnevennlig. Og han ser jo ut som en liten bamse/valp hele livet.
Han er utrolig lettlært. Svært rolig og bjeffer aldri.
Trro det ligger til rasen for en jeg jobbet sammen med tidligere hadde sånn og den var med på jobben og lå helt rolig på plassen sin. Det er også en i nabolaget her og den er like rolig.

Den er ikke noe pen med lang pels som du ser når du søker den opp. Vi klipper vår og holder den kort.
Det er jo litt pelsstell og han må/bør klippes hver 4.måned. Min har veldig myk pels så det tover seg ikke så mye, mest ved ørene og ved båndet og noe oppå potene men det klipper jeg bort. Gikk til hundefrisør de første 2 årene men har kjøpt klipper og klipper selv nå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 23-06-14 kl 10:20.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat