Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-14, 09:06   #17
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris med barn - anbefalinger hotell og aktiviteter?

Jeg har vært i Paris med en 11 åring.

Vi leide leilighet her: http://www.leilighetiparis.com/ og trivdes godt med det.

Vi var i Eiffeltårnet og det var en stor suksess. Jeg gjentar rådet til Tallulah. Det er virkelig ingen grunn til å styre med forhåndsbestilling og lange køer for å ta heisen. Nesten ingen kø, mye billigere og mye morsommere å gå opp. Du må ta heis det siste stykket da.

Storesøster er veldig glad i museer, så vi var i Louvre og i Musee d'Orsay. Det var ingen kø for å komme inn i Louvre da vi var der, men det var da også i november så ikke i høysesongen. Kunstmessig vil jeg si at Musee d'Orsay kanskje er mer interessant for barn, men det er jo det med å ha sett Mona Lisa da.

Ellers er min glad i å gå i butikker så vi gjorde en del av det også. Uten at vi kjøpte så mye. Vi vandret ned over Champs Elysees og bare tittet, og det var fint.

Men jeg anbefaler en tur på Galleries Lafayattes. Ikke nødvendigvis for å shoppe. Det er, for å si det mildt, i en annen prisklasse enn vi kanskje er vant til. Men selve bygget ut butikkene er morsomme. De har en veldig god lekeavdeling. Og veldig mye fine kosedyr. Så om hun er en kosedyrjente, og kanskje har noen hun skal kjøpe presanger til, så kan det være et fint sted.

Vi var i Cite des Sciences og det er veldig bra, men jeg er litt usikker på det om man ikke kan fransk. De er ikke så veldig gode med oversettelser. Du må kjøpe billetter til de ulike filmene med en gang og velge tider, så du trenger å planlegge litt om dere vil se 3d film. Filmene var gode, men øretelefonene for å få engelsk oversettelse ble delt ut ved inngangen og ikke i salen. På den første filmen hadde vi ikke fått det med oss så da måtte jeg oversette for storesøster. På den andre hadde hun øretelefoner, men det forutsetter jo at hun forstår engelsk. Alt i alt så ville jeg gått der om dere har flere dager, men ikke prioritert det dersom dere har lite tid.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat