Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-15, 15:59   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon på skolens uteområdet etter skoletid

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hos oss er det sånn at ungene som er på AKS ikke får bruke telefonene sine i AKS-tiden (uten å spørre om lov først, f.eks. i den typen situasjoner som Tjorven skisserer), og ungene som ikke er på AKS, får ikke være i skolegården i AKS-tiden, det vil si etter undervisningsslutt, så ingen av dem kan bruke telefonene sine i skolegården. Etter at AKS er over, tror jeg ikke skolegården er tilgjengelig lenger, for da regner jeg med porten blir låst.

Men jeg vet ikke hva slags regler skolen kan innføre eller håndheve for unger som bruker en åpent tilgjengelig skolegård utenom skoletid.

Her er det samme regler, bortsett fra at skolens område er tilgjengelig etter AKS er stengt. Regelen er at man skal forlate området før man ringer f.eks. for å si at man skal hjem, men min datter ringer fra garderoben, og det er visstnok ok, så lenge det ikke utarter.

På vår skole har de falt ned på at det ikke er tillatt å ta fra barnet mobilen selv om reglene brytes, da dette regnes som beslaglegging av personlige eiendeler (og det er det kun politiet som kan gjøre). Det pågår en diskusjon om frivillig innlevering hver morgen, men den har ikke landet - det var betydelig problematisering på foreldremøtet om sikkerhet, stjeling og ansvar for at den ble levert ut igjen til rett person. Nå er mobilbruken foreløpig oppgitt å være uproblematisk for begge mines trinn, så derfor ser jeg ikke helt at dette er nødvendig, heller.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat