Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-16, 12:07   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oreokake - kva gjer eg feil?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Men pisker du sammen krem og ostemassen? Eller rører du?

Rører, ja. Eller vender, heiter det vel. Bør eg piske?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har egentlig ingen gode svar, men jeg lager den med mindre kremfløte enn det som står i oppskriftene jeg har sett, og lager sjokolademoussen fra bunn. Den blir alltid helt lik seg.

Kor mykje fløyte brukar du?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Og ikke noe light- versjon av ost? Jeg bruker lettrømme og det går fint. Aldri hatt problemer med det du beskriver.

Nei, ikkje light.

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Men alle lag er vel stive når du klæsjer de på kaken? Og så blir det bløtt ila tiden den står i kjøleskapet da? Rart. Hun jeg kjenner sier det samme altså.. sprøtt.
Jeg bruker lettmelk i sjokolademoussen. Har ikke noe å si. Den er jo mousseaktig når du tar den på kaken?

Nei, oste/krem/melis-massen er nok noko blaut etter opphold i kjøleskap, ja. Men om den ikkje skal stå i kjøleskap, bør denne massen lagast i to omgangar mtp at kaka skal sette seg før siste lag blir lagt på. Eller om det er mogleg å sette den mindre kaldt, feks i kjellaren som ligger på rundt 10 grader.



Ein ting er når eg lagar kake til eige bruk. No har eg sagt ja til å bake til fleire konfirmasjonar. Altså kaka er god uansett, og den ser fin ut før nokon tar på den i det minste.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat