Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-17, 14:02   #52
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.276
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg bruker sukker ja, ikke melis. Smelter smør, heller oppi sukker og vaniljesukker, rører mens det koker. Visper litt med en spiralvisp, slik at det blandes ordentlig inn og blir til en jevn, litt tykkere, hvitgul smørje (litt forsiktig i starten, før det har blandet seg, for ellers vil smøret bare skvuple ut av kasserollen -eller bare bruk en litt større kasserolle ). Visper inn eggeplommen til slutt, da blir den fin og gyllengul. Men ikke mer koking etter at eggeplomma er tilsatt, da heller jeg det bare rett på kaka, stryker det utover med en slikkepott og drysser kokosmasse jevnt over.

En gang brukte jeg melkefri margarin i stedet for smør, pga melkeallergisk barn i bursdag. Ungene så ikke ut til å merke forskjell engang.

Til tross for denne forklaringa fikk jeg ikke til glasuren. Prøvde to ganger. Tror det var ordet "kokes" i oppskrifta som lurte meg til å bruke altfor gøy varme. Men nå er jeg tom for både smør og sukker (og kasseroller), så det ble melisglasur og strøssel. Kidsa som skal spise den synes sikkert det er storveis uansett. :P

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat